Karrier vs. család

Nőknek, akiknek fontos a karrierje

Otthonról dolgozó anyák 5 tuti tippje a túléléshez

Évek és tapasztalások kellettek ahhoz, hogy ez a rutin kialakuljon és megmentsen a család és a vállalkozásom közti lavírozásban. Hajlamos voltam minden percemet a munkával tölteni, amíg szépen lassan észrevétlenül teljesen belefáradtam.

Ez a rutin egy sokkal kiegyensúlyozottabb napirendet tesz számomra lehetővé, segít jobban beosztani azt. Hiszen az idő az, amivel maximálisan mi rendelkezünk, használjuk hát okosan. Ne akarjunk mindent azonnal.

picography-business-woman-laptop-calendar-small-2.jpg

 

1. Írj munkalistát!

Minden reggel, a munka megkezdése elején írd össze, hogy mit tervezel arra a napra, mire mennyi időre van szükséged. Reális célokat írj, annyit, amit aznap valóban el is tudsz végezni. Pontos időbeosztással és feladattal együtt.

Én a hét elején ugyanezt teszem, az egész hetemet beosztom, napra lebontva, az adott nap legfontosabb elvégzendő feladataival. De azt is előre megtervezem, hogy melyik nap fogok sportolni, főzni (mert általában 2-3 napra előre főzök), bevásárolni és a gyerekekkel milyen délutáni programot tervezek.

Nekem kell a rendszer, ami egy keretet ad, amiből persze ki lehet lépni és néha ki is kell, de én így tudom a családomat és a munkámat egyszerre managelni.

 rawpixel-761483-unsplash.jpg

2. Ne legyél egész nap on-line.

Tervezz be legalább egy óra telefon és számítógép mentes időt is. Nekem az vált be, hogy délután miután elhozom a gyerekeimet az iskolából, már nem nyitom ki a laptopot csak miután már lefeküdtek és valamit még mindenképpen aznap akarok megcsinálni. A telefonomat is ritkábban nézem délután.

Egyrészt én úgy tudok jól működni, ha hagyom az agyamat kicsit szellőztetni, másrészt a gyerekeimnek is szüksége van rá, hogy bizonyos időt csak velük foglalkozzam, és ne nyomkodjam közben a telefonomat.

Régen szinte egész nap a gép vagy a telefonom előtt voltam, minden percben dolgozni akartam. Ettől egy idő után annyira kimerültem, hogy mindig fáradtan ültem le dolgozni, amit persze észre sem vettem.

 stil-1220488-unsplash.jpg

3. Ne dolgozz minden este!

Kell az agyadnak a regenerálódás. Azt vettem észre, sokszor esténként csak nyűglődöm a gép előtt, ha pedig helyette megnézek egy filmet, vagy a párommal beszélgetünk egy pohár bor mellett, vagy talán egyből aludni megyek a gyerekek után, akkor másnap sokkal frissebb az agyam és ugyanazt a munkát fele annyi idő alatt tudom elvégezni.

 

4. Olvass elalvás előtt könyvet!

Ha csak egy oldalra marad időd és energiád, akkor is teljesen máshogy hat az alvásodra, mintha a telefonodból kiszállva csuknád be a szemed. Én a telefonomat bár bekapcsolva hagyom, de a wifit és a mobil internetet kikapcsolom, így mégsem pörög mellettem egész éjjel a net, hiszek benne, hogy ez is befolyásolja az alvást.

 zohre-nemati-488864-unsplash.jpg

5. Legyen heti egy munkamentes napod!

Ha otthonról dolgozol, ráadásul a saját vállalkozásodon, akkor hajlamos vagy még hétvégén is „csak egy kicsit” dolgozni. Ez a mókuskerék nem jó az agyadnak, hidd el. Próbáld ki, hogy azon a „szabis” napon, ha máshogy nem bírod ki, akkor csak a telefonodról dolgozz legalább. A laptop előtt töltendő idődet pedig fordítsd csak magadra! Még ha csak fél órákról beszélünk is! Hidd el, neked is kell a feltöltődés! A tested később meghálálja.

 aswin-1139736-unsplash.jpg

+1 Gondold át este elalvás előtt a napodat.

Emeld ki, hogy ma miért vagy különösen hálás, hogy mi az, amit máshogy csinálnál. És írd meg gondolatban előre a következő napod jó forgatókönyvét. Mindennek csak a pozitív verzióját képzeld el, mintha úgy lenne természetes.

Neked milyen napirendi trükkjeid vannak a családi és karrier közötti harmónia megtartására? Oszd meg velünk te is.

Facebook oldaldoboz

HTML doboz

süti beállítások módosítása